پزشکی

چطوری نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟

فع مشکلات پوستی و مراقبت از پوست، دغدغه جهانی است. در سراسر دنیا افراد زیادی را می بینید که برای زیبایی پوست خود، هزینه های هنگفتی می‌پردازند. پوست مهمترین سد محافظتی بین اعضای داخلی و محیط خارجی است. هر گونه آسیب به پوست، می‌تواند سلامت عمومی بدن را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، بیشتر افراد پوست را به عنوان یک عامل زیبایی در نظر می‌گیرند و فواید دیگر آن را نمی‌بینند. درمیان بخش‌های مختلف پوست، پوست صورت اهمیت ویژه‌ای دارد. اغلب افراد به دنبال راهکارهایی برای مراقبت از پوست صورت خود هستند. از این رو باید بدانیم که پوست ما دقیقا چه نوعی دارد و چه روش‌هایی برای مراقبت از آن نیاز است؟

در وهله اول باید بدانید که تشخیص دقیق نوع پوست، فقط زیر نظر پزشک متخصص امکان پذیر است اما می توانید با روشی که می‌گوییم، تا حدی از نوع پوست خود، آگاه شوید.

با این روش ساده، نوع پوست خود را شناسایی کنید:

کافی است از یک تمیزکننده غیرصابونی استفاده کنید. ژل های شستشوی صورت غیر صابونی را می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کنید. (استفاده از صابون باعث خشک شدن پوست می‌شود و در تشخیص نوع پوست سردرگمی ایجاد می‌کند.)

بعد از شستشو، پوست صورت خود را با یک حوله کاملا تمیز یا یک پارچه نخی، خشک کنید.

یک ساعت منتظر بمانید تا غدد چربی زیر پوستی فعال شوند و سلول‌های شاخی مرده پوست، ریزش کنند. هر دقیقه تقریبا سی هزار سلول مرده از پوست ریزش می‌کند. در این یک ساعت، از هیچ مرطوب کننده و کرمی استفاده نکنید. بعد از یک ساعت، بینی و پیشانی خود را که به منطقه T شکل صورت، معروف است، با یک دستمال، تمیز کنید. در هر یک سانتی متر مربع از پوست، حدودا 100 عدد غده چربی حضور دارند. این غدد در ناحیه پیشانی و بینی، به حداکثر تعداد خود می‌رسند. چیزی حدود 400 تا 900 عدد در هر سانتی متر مربع! به همین دلیل برای تست پوست چرب باید از ناحیه تی شکل صورت استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *